Nordplus Junior

Lietuvos valstybės vėliava - Visuotinė lietuvių enciklopedija

Nordplus Junior projektas „Darbo su jaunais žmonėmis metodai, užtikrinantys mokymosi proceso stabilumą“ NPJR-2022/10195

Trukmė: 2022–2023 m.

Projekto koordinatoriai: Jelgava vocational school/Jelgavos profesinė mokykla, Latvija.

Projekto partneriai:

  1. Kėdainiai Language School/Kėdainių kalbų mokykla, Lietuva;
  2. Tallinn Secondary School 53/Talino 53 vidurinė mokykla, Estija;
  3. Joniškis Agricultural School/Joniškio žemės ūkio mokykla, Lietuva;
  4. Jelgava Spidola State Gymnasium/Jelgavos aukštesnioji vidurinė mokykla, Latvija;
  5. Klaipėda „Ąžuolynas“ Gymnasium/Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazija, Lietuva.

Projekto tikslas: išsiaiškinti, kokios dažniausios priežastys įtakojo vaikų emocinę gerovę ir psichinę sveikatos būklę pandemijos laikotarpiu, kokie buvo efektyviausi sprendimo būdai.

Projekto darbo grupė: Ieva Brazauskaitė-Zubavičienė, mokytoja – metodininkė, projekto vadovė (atsakinga už projekto vykdymą, komunikaciją, ataskaitų rengimą ir pateikimą), Erika Aleknavičienė, projektų vadovė (atsakinga už projekto veiklų įgyvendinimą ir sklaidą).

Pirmojo susitikimo Jelgavoje 2022 m. lapkričio mėn. akimirkos:

PIRMASIS PROJEKTO SUSITIKIMAS PAVYKO

Lapkričio 7–11 d. Latvijos mieste Jelgavoje įvyko pirmasis Nordplus Junior projekto „Darbo su jaunais žmonėmis metodai, užtikrinantys mokymosi proceso stabilumą“ susitikimas su  partneriais iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Susitikimo metu buvo pristatytos visos projekto dalyvių ugdymosi įstaigos, jų darbo metodika, ateities vizijos. Analizuojama projekto tema, ieškoma priežasčių, kurios daro didžiausią įtaką mokinių ir mokytojų santykiams ugdymosi procese. Ieškota būdų, kaip padėti abiem pusėms adaptuotis, spręsti iškylančias problemas, aiškintasi, kas trukdo arba padeda mokymosi aplinką padaryti patrauklesnę. Drauge ruošėme klausimyną respondentams, kad galėtume atlikti tyrimą tolimesnei projekto analizei ir diskusijai. Susitikime turėjome galimybę stebėti dviejų skirtingų ugdymosi įstaigų (profesinės technikos mokyklos ir gimnazijos) Jelgavoje mokytojų darbą, pasisemti patirties, palyginti dalykų dėstymo procesus. Stebėjome verslo anglų kalbos, chemijos, dramos pamokas, lankėmės profesinės mokyklos praktinės veiklos klasėse, studentų bendrabučio patalpose. Išklausėme paauglių išteklių centro direktorės paskaitą apie vaikų dažniausiai patiriamas psichologines problemas, galimus sprendimo būdus, gerąsias patirtis.

 

Antrojo susitikimo Klaipėdoje 2023 kovo mėn. akimirkos:

ANTRASIS TARPTAUTINIO PROJEKTO PARTNERIŲ SUSITIKIMAS

Kovo 13–17 d. Klaipėdoje vyko tarptautinio projekto Nordplus Junior „Darbo su jaunais žmonėmis metodai, užtikrinantys mokymosi proceso stabilumą” antrasis partnerių susitikimas. Su kolegomis iš Latvijos, Estijos ir Lietuvos toliau tęsėme jaunimo emocinės gerovės ir psichinės sveikatos tyrimo procedūras. Lygindami kiekvienoje šalyje atliktų tyrimų rezultatus, vertinome labiausiai nulėmusias priežastis ir ieškojome sprendimo būdų, kaip lengviau įveikti po COVID-19 pandemijos patirtus ugdymosi sunkumus. Išklausėme profesionalios lektorės vedamą seminarą apie streso valdymą, išbandėme efektyviausias įtampos įveikimo praktikas, padedančias atsipalaiduoti, mažinti nerimą, stresą, būti drąsesniems. Susipažinome su aromaterapijos nauda fizinei ir psichologinei žmogaus sveikatai, turėjome galimybę pažinti įvairių kvapų paletę. Partneriai iš Lietuvos su svečiais pasidalino dažniausiai naudojamais darbo su jaunimu metodais, programomis, kurie padėjo sėkmingai tęsti darbus nuotoliu tada, per COVID-19 pandemiją, ir dabar. Stebėjome ir aktyviai dalyvavome kolegų vedamose pamokose.

Trečiojo susitikimo Taline 2023 m. birželio mėn. akimirkos:

PASKUTINIAME PROJEKTO SUSITIKIME TALINE APIBENDRINTA PARTNERIŲ PATIRTIS

Birželio 6–9 d. vyko paskutinis dvejų metų trukmės Nordplus Junior projekto „Darbo su jaunais žmonėmis metodai, užtikrinantys mokymosi proceso stabilumą“ partnerių susitikimas Taline. Susitikime buvo apibendrintos visos projekto veiklos, sėkmės ir iššūkiai.  Mokėmės vieni iš kitų, kaip tapti geriausiomis, įdomiausiomis ugdymosi įstaigomis savo šalyse, kaip lengviau susidoroti su iškilusiais iššūkiais. Pažinome kaimyninių šalių kultūras.


  Lietuvos valstybės vėliava - Visuotinė lietuvių enciklopedija

Nordplus Junior projektas „Priimkime žaliąjį iššūkį“ NPJR-2022/10001

Trukmė: 2022–2023 m.

Projekto koordinatoriai: Haabersti Vene secondary schooll/Haabersti Vene vidurinė mokykla, Estija.

Projekto partneriai: Kėdainiai Language School/Kėdainių kalbų mokykla, Lietuva.

Projekto tikslas: formuoti jaunų žmonių tinkamą suvokimą apie Lietuvos miškų ir Estijos jūrinės pakrantės saugojimo svarbą, tarpusavio sąveiką, gamtos tausojimą ir tvarumo reikšmę.

Projekto darbo grupė: Erika Aleknavičienė, projektų vadovė (atsakinga už projekto vykdymą, komunikaciją, ataskaitų rengimą ir pateikimą, projekto veiklų įgyvendinimą ir sklaidą).

Projekto veiklose dalyvavusios mokytojos: Ieva Brazauskaitė-Zubavičienė, mokytoja-metodininkė, Austė Stankevičiūtė, Laimutė Rumbienė, mokytoja-metodininkė, Aistė Komisoraitienė, mokytoja-metodininkė.

Pirmojo susitikimo Kėdainiuose 2022 m. spalio mėn. akimirkos:

UŽSIMEZGĖ PUIKI DRAUGYSTĖ SU ESTIJOS MOKSLEIVIAIS

Spalio 17–21 d. Kėdainių kalbų mokykloje šurmuliavo svečiai iš Estijos Haabersti Vene Gümnaasium pagal Nordplus Junior programos projektą „Priimkite žaliąjį iššūkį!“ („Take the green challenge!“) (NPJR-2022/10001). Projekte susitiko Kalbų mokyklos mokiniai su Estijos gimnazistais. Projekto veiklos buvo taip organizuotos, kad svečiai kuo daugiau pažintų Kėdainius: mokiniai darbavosi tradicinių amatų centre „Arnetų namas“, išbandė savo jėgas pabėgimo kambaryje „Radvilų klubas“, apžiūrėjo Kėdainių M. Daukšos viešosios bibliotekos patalpas, kūrė įvairias su projekto tema susijusias užduotis, diskutavo, analizavo apie ekologijos, tvarios ateities kūrimo perspektyvas. Laisvu nuo veiklų metu grožėjosi Kėdainių senamiesčiu, aplankė Kauną. Projekto dalyviai turėjo puikią galimybę plėsti kultūrinį akiratį, stiprinti kalbines ir kultūrines kompetencijas. Mokytojai ir projekto kuratoriai planavo kitus projektus, keitėsi tarptautinių partnerių kontaktais, pasidalino naujais mokymosi / darbo metodais.

Antrojo susitikimo Taline 2023 m. balandžio mėn. akimirkos:

BALANDŽIO 10-14 D. SUSITIKIMAS ESTIJOJE – PUIKI GALIMYBĖ PAŽINTI, BENDRAUTI IR BENDRADARBIAUTI

Nordplus Junior projekto „Priimkite žaliąjį iššūkį” susitikimas Estijoje prasidėjo susipažinimo  žaidimu, kurio metu dalyviai prisiminė vieni kitų vardus ir daugiau faktų apie vienas kitą. Vėliau Kalbų mokyklos mokiniai dalyvavo įvairių dalykų pamokose, buvo supažindinti su Haabersti vene gümnaasium mokyklos erdvėmis, Haabersti rajonu ir atliko užduotis apie atsinaujinančią energiją lauko erdvėje. Po pietų visi dalyvavo ekskursijoje po Talino senamiestį ir grožėjosi senojo Talino architektūra. Antrą susitikimo dieną projekto veiklos buvo vykdomos Baltijos jūros pakrantėje. Iš pradžių moksleiviai aplankė žvejų muziejų, kur susipažino su žmonių gyvenimu prie jūros prieš šimtus metų, o vėliau mokėsi rūšiuoti šiukšles ir jas rinko pakrantėje. Laisvalaikiu džiaugėsi nuostabia Estijos gamta. Kitą dieną projekto dalyviai aplankė vieną įspūdingiausių jūrų muziejų Baltijos šalyse ir dalyvavo edukacijoje „Jūrų keliai“. Mokiniams teko dalyvauti eksperimente apie srovių susidarymą vandenynuose. Nemažai veiklų vyko mokykloje: draugystės juostų pynimas, pasikeitimas dovanėlėmis, projekto rezultatų apibendrinimas. Projekto dalyviai ne tik susidraugavo, patobulino kalbos įgūdžius, bet ir  įgijo naujos patirties.


Lietuvos valstybės vėliava - Visuotinė lietuvių enciklopedija  Islandijos vėliava – Vikipedija Suomijos vėliava: spalvos ir reikšmė - Flags-World

Nordplus Junior parengiamasis projektas „Meilė vandeniui tvyro ore“ NPJR-2022-PV/10028

Trukmė: 2022–2023 m.

Projekto koordinatoriai: Roja Secondary School/Roja vidurinė mokykla, Latvija.

Projekto partneriai:

  1. Kėdainiai Language School/Kėdainių kalbų mokykla, Lietuva;
  2. Menntaskolinn vid Sund/Reikjaviko vidurinė mokykla, Islandija;
  3. Tampere hihg school of technology/Tamperės profesinė aukštesnioji mokykla, Suomija.

Projekto tikslas: parengti projekto „Meilė vandeniui tvyro ore“ paraišką ir pateikti mokinių mobilumo paraišką Šiaurės ir Baltijos šalių bendradarbiavimo programai.

Projekto darbo grupė: Erika Aleknavičienė, projektų vadovė (atsakinga už projekto vykdymą, komunikaciją, ataskaitų rengimą ir pateikimą, projekto veiklų įgyvendinimą ir sklaidą), Ieva Brazauskaitė-Zubavičienė, mokytoja-metodininkė.

Susitikimo Latvijoje 2022 m. gruodžio mėn. akimirkos:

TARPTAUTINIO PROJEKTO „MEILĖ VANDENIUI TVYRO ORE“ PARENGIAMASIS PARTNERIŲ SUSITIKIMAS LATVIJOJE

Gruodžio 12–14 d. Latvijoje, Roja miestelyje, įvyko pirmasis (parengiamasis) naujo tarptautinio projekto „Meilė vandeniui tvyro ore“ partnerių susitikimas su kolegomis iš Latvijos, Suomijos ir Islandijos. Parengiamasis etapas buvo skirtas visų projekto šalių dalyviams susipažinti, aptarti projekto turinį, išgryninti idėjas ir pateikti agentūrai paraišką dėl finansavimo. Projektas „Meilė vandeniui tvyro ore“ skirtas analizuoti vandens svarbą, įtaką žemėje. Kalbų mokyklos laukia ilgas, bet glaudus ir be galo įdomus bendradarbiavimas su šalimis partnerėmis.

Susitikimo Latvijoje, Roja miestelyje 2023 m. rugsėjo mėn. akimirkos:

KALBINUKAI VISĄ SAVAITĘ VIEŠĖS LATVIJOJE

2023 metų rugsėjo mėn. Latvijoje Kalbų mokykla startavo su nauju Nordplus Junior projektu „Meilė vandeniui tvyro ore“.

Roja miestelyje Kalbų mokyklos mokinės viešės visą savaitę ir su partneriais iš Suomijos, Islandijos ir Latvijos atliks projekto veiklas.

Laukia turininga ir veikli, kupina naujų patirčių ir pažinčių savaitė. Tobulinsime savo komunikacinius įgūdžius užsienio kalba, klausysime kitokių pamokų, pažinsime šalį.

ORE TVYRO NE TIK MEILĖ VANDENIUI, BET IR DRAUGYSTĖS JAUSMAS

Įpusėjus projekto „Meilė vandeniui tvyro ore“ vizitui Latvijoje, mokiniai ir mokytojai džiaugėsi, kad pirmojo susitikimo laikas buvo praleistas labai naudingai: dalyvauta latvių literatūros, geografijos, matematikos pamokose. Visos partnerės šalys pristatinėjo ir klausėsi poemų savo kalba ir bandė surasti skirtingų kalbų garsų panašumų; mokiniai sprendė trigonometrijos užduotis. Diskutuota projekto tema apie pasaulio vandenis, jūras, upes ir ežerus.

Dalyvauta miesto orientaciniame žygyje: jame dalyviai ieškojo žymių paminklų, vietų. Aplankytas jūrų žvejybos muziejus. Įveiktas tikrai sunkus plaukimas baidarėmis Rojos upe. Ši veikla buvo skirta išbandyti dalyvių  ištvermę, stiprinti projekto dalyvių tarpusavio santykius.

Sportinė veikla, aktyvūs komandiniai žaidimai lauke (apšilimo mankšta, krepšinis, kvadratas) skatino judėti ir sveikai gyventi.

Geriausia žinia ta, kad mokinių tarpusavio santykiai iš tiesų labai sustiprėjo. Paaugliai susirado draugų iš kitų šalių, pasidalino kontaktine informacija. Galima drąsiai teigti, kad pirmasis projekto partnerių susitikimas pavyko.

NORDPLUS JUNIOR PROJEKTO ,,MEILĖ VANDENIUI TVYRO ORE“ PASKUTINĖS AKIMIRKOS LATVIJOJE

„Mums tikrai pavyko pirmo šio projekto susitikimo metu užmegzti glaudžius santykius su partneriais, aptarti kitų susitikimų detales ir poreikius. Nestigo pokalbių apie mokytojų patirtį, darbo taikymo metodus atskirose šalyse. Vaikai susirado daug naujų draugų, buvo iniciatyvūs, drąsus, bendraujantys.

Paskutinėmis viešnagės dienomis lipdėme iš molio kūrinius vandens tema, dekoravome juos, ėjome į žygį jūros pakrante, surengėme kino vakarą mokykloje. Mokėmės latvių liaudies šokių. Aplankėme Latvijos sostinę Rygą. Grožėjomės miesto architektūra. Mokiniai turėjo daug ilgų pokalbių vakarais, laisvu nuo projekto veiklų metu.

Niekas nenorėjo išsiskirti, todėl visi nekantriai laukia pavasario, kuomet susitiks Reikjavike“, – džiaugiasi projektų vadovė Erika.


Suomijos vėliava: spalvos ir reikšmė - Flags-World Lietuvos valstybės vėliava - Visuotinė lietuvių enciklopedija

Nordplus Junior parengiamsis projektas „Pozityvi mokyklos aplinka ir gerovė“ NPJR-2022-PV/10104

Trukmė: 2022–2023 m.

Projekto koordinatoriai: Joutseno school/Joutseno mokykla, Suomija.

Projekto partneriai: Kėdainiai Language School/Kėdainių kalbų mokykla, Lietuva.

Projekto tikslas: parengti projekto „Pozityvi mokyklos aplinka ir gerovė“ paraišką ir pateikti mokinių mobilumo paraišką Šiaurės ir Baltijos šalių bendradarbiavimo programai.

Projekto darbo grupė: Erika Aleknavičienė, projektų vadovė (atsakinga už projekto vykdymą, komunikaciją, ataskaitų rengimą ir pateikimą, projekto veiklų įgyvendinimą ir sklaidą), Dalia Kasteckaitė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui.

Susitikimo Suomijoje 2023 m. sausio mėn. akimirkos:

TARPTAUTINIO PROJEKTO „POZITYVI MOKYKLOS APLINKA IR GEROVĖ“ PARENGIAMASIS PARTNERIŲ SUSITIKIMAS SUOMIJOJE

Sausio 17–20 d. Suomijoje, Joutseno miestelyje, įvyko pirmasis (parengiamasis) tarptautinio Nordplus Junior programos projekto „Pozityvi mokyklos aplinka ir gerovė“ partnerių susitikimas su koordinatoriais. Pirmajame susitikimo etape projekto šalys susipažino, suplanavo mokinių mainus, užpildė projekto paraišką ir pateikė agentūrai patvirtinti. Projektas „Pozityvi mokyklos aplinka ir gerovė“ skirtas gerinti mokyklos vidinę atmosferą, stiprinti santykius tarp mokinių ir mokytojų, tobulinti ryšius tarp mokytojų ir tėvų. Vizito metu Kėdainių kalbų mokyklos darbuotojos viešėjo Helsinkyje ir Lapenrantoje, lankėsi vietinėje saunoje, stebėjo Suomijos mokytojų darbą, palygino dalykų dėstymo procesus, domėjosi mokymo naujovėmis, pasidalino patirtimi. Abi pusės tiki projekto sėkme ir bendradarbiavimu ateityje.


    

Nordplus Junior projektas „Darbo su vaikais, išgyvenančiais tėvų skyrybas, metodai” NPJR-2020/10280

TRUKMĖ 2020–2022 m.

Projekto koordinatoriai – Riga Primary School named after Valdis Zalitis/Rygos Valdis Zalitis pradinė mokykla.

Projekto partneriai – Kėdainių kalbų mokykla, Lietuva; 21st century school/21amžiaus mokykla, Estija; Nevyriausybinė organizacija “More Mosaic“, Švedija; -Education Support Bureau/Švietimo pagalbos biuras, Latvija.

Projekto tikslas – paruošti mokytojus padėti vaikams, išgyvenantiems tėvų skyrybas, ir sukurti naują metodiką, kaip naudoti neformalią veiklą dirbant su vaikais, siekiant įveikti skyrybų ar išsiskyrimo periodą.

Projekto darbo grupė: Ieva Brazauskaitė-Zubavičienė – mokytoja metodininkė, projekto vadovė (atsakinga už projekto vykdymą, komunikaciją, ataskaitų rengimą ir pateikimą); Agnė Milašienė – mokytoja ekspertė (atsakinga už projekto veiklų įgyvendinimą); Aistė Komisoraitienė – mokytoja metodininkė (atsakinga už projekto veiklų įgyvendinimą ir sklaidą).

Pirmojo susitikimo Lietuvoje 2022 m. gegužės mėn. akimirkos:

KALBŲ MOKYKLOJE VIEŠĖJO KOLEGOS IŠ ŠVEDIJOS, LATVIJOS BEI ESTIJOS

Gegužės 2–4 dienomis Kėdainių kalbų mokykloje lankėsi Nordplus Junior projekto „Darbo su vaikais, išgyvenančiais tėvų skyrybas, metodai“ dalyviai iš Švedijos, Latvijos bei Estijos. Susitikimo metu buvo pristatytos visų šalių ugdymo/si įstaigos, jų veiklos principai, vykdomi projektai, taikomi mokymo/si metodai.

Kalbų mokyklos mokytojos dalinosi patirtimi su projekto partnerėmis. Ispanų kalbos mokytoja  Dolores Soberón Mercé supažindino svečius su mūsų mokykloje dažniausiai per pamokas naudojamomis IT programomis. Aptarėme, kokie efektyviausi būdai patraukia mokinių dėmesį pamokose, padeda įsidėmėti informaciją.

Prancūzų kalbos mokytoja metodininkė Laimutė Rumbienė paruošė pristatymą apie mokinių mokymosi motyvaciją ir sudominimo kalbomis būdus.

Anglų kalbos mokytoja metodininkė Aistė Komisoraitienė svečius pakvietė į parodomąją anglų kalbos pamoką.

Be praktinių ir teorinių veiklų, Kėdainių kalbų mokyklos svečiams buvo suorganizuota ir kultūrinė popietė. Svečiai vaikščiojo Kėdainių senamiesčio gatvėmis, susipažino su miesto kultūros paminklais, lankytinomis vietomis. Svečiavosi tradicinių amatų centre Arnetų name, apžiūrėjo sinagogų kompleksą. Vaišinosi tradiciniais lietuviškais patiekalais.

Mobilumo vizito metu projekto dalyviai pasisėmė daug gerų emocijų, praturtino profesines ir kultūrines žinias, patobulino kalbinius įgūdžius, išplėtė akiratį.

Tarptautiniai projektai mokytojams sudaro galimybę tobulinti savo profesines, kalbines ir asmenines kompetencijas, susirasti bendraminčių, užmegzti kontaktus kitoms bendradarbiavimo veikloms, partnerystei.

 Kalbų mokykloje viešėjo kolegos iš Švedijos, Latvijos bei Estijos

Antrojo susitikimo Švedijoje 2022 m. rugpjūčio mėn. akimirkos:

PROJEKTO PARTNERIAI SUSITIKO ŠVEDIJOJE

Rugpjūčio 1–4 d. Kalbų mokyklos darbuotojų grupė vyko į tarptautinio projekto „Darbo su vaikais, išgyvenančiais tėvų skyrybas, metodai“ („Methods of working with children to overcome parental divorce“ (NPJR-2020/10280)) partnerių susitikimą Švedijoje, Stokholme.

Nordplus Junior programos projekto susitikime dalyvavo partneriai iš Estijos, Latvijos, Švedijos ir Lietuvos. Darbinių pokalbių metu buvo aptarti kiekvienos šalies projekto rezultatai, lyginama partnerių politikos situacija šalyse, pristatyti mokymosi / darbo metodai, padedantys dirbti su vaikais, patyrusiais tėvų skyrybas; aptarta ugdymo/si įstaigų veikla skirtingose kaimyninėse valstybėse, pasidalinta gerosios patirties pavyzdžiais.

Kalbų mokyklos darbuotojos turėjo galimybę išplėsti savo kultūrinį akiratį, aplankyti architektūriškai turtingą Švedijos sostinę Stokholmą, tobulinti anglų kalbos įgūdžius, planuoti kitus projektus, keistis tarptautinių partnerių kontaktais, parsivežti naujų mokymosi / darbo metodų.

Kiekviena tarptautinė išvyka praturtina darbuotojų profesines patirtis, atveria naujų galimybių. Tai yra neįkainojama proga užmegzti naujus ryšius, įgyti žinių, sukurti ir įgyvendinti bendras projekto veiklas, kurios tampa įdomesnės, patrauklesnės ir naudingesnės visoms pusėms.


   

Nordplus Junior projektas „Gerovės sistemos – grėsmės ir galimybės“ Nr. NPJR-2019–10064 

TRUKMĖ  2020–2021 m. (pratęstas iki 2022 m.)

Projekto koordinatoriai – Frederikshaven Business College/Frederikshaven verslo gimnazija, Danija.

Projekto partneriai – Kėdainių kalbų mokykla, Lietuva; Mikael Elias Teoretiska Gymnasium/Mikael Elias teoretiškoji gimnazija, Švedija; Novida Lukio upper secondary school, Novida Lukio gimnazija, Suomija; Victorija Vocational Secondary School, Viktorijos profesinės mokyklos gimnazija, Latvija.

Projekto tikslas – gerovės sistemų kūrimo modelių šalyse partnerėse palyginimas, mokinių pilietiškumo ugdymas, valstybės gerovės sistemos kūrimo įgūdžių lavinimas.

Projekto darbo grupė: Ieva Brazauskaitė-Zubavičienė – mokytoja metodininkė, projekto vadovė (atsakinga už projekto vykdymą, komunikaciją, ataskaitų rengimą ir pateikimą); Agnė Milašienė – mokytoja ekspertė (atsakinga už projekto veiklų įgyvendinimą); Aistė Komisoraitienė – mokytoja metodininkė (atsakinga už projekto veiklų įgyvendinimą); Laimutė Rumbienė – mokytoja metodininkė (atsakinga už projekto sklaidą).

Projekte dalyvaujančių mokinių sąrašas: Baltrūnaitė Beata, Bersėnaitė Dija, Junčis Dominykas, Kazakauskaitė Agnė, Kazakauskaitė Augustė, Kestenytė Benita, Ropė Austėja, Slepčenko Julija, Šimkutė Ugnė, Škudaitė Bernadeta, Valodkaitė Aistė, Vilčiauskaitė Kamilė.

Projekto partnerių kurta medžiaga talpinama ir komunikacija vykdoma ir etwinning platformoje: https://twinspace.etwinning.net/91672/materials/files.

Pirmojo susitikimo nuotoliniu būdu 2020 m. rugsėjo mėn. akimirkos:

Rugsėjo 21 dieną Kėdainių kalbų mokykloje įvyko pirmasis Nordplus Junior projekto „Gerovės sistemos – grėsmės ir galimybės“ partnerių susitikimas nuotoliniu būdu.

Kalbų mokyklos partneriai – Danijos, Latvijos, Suomijos ir Švedijos moksleiviai.

Šio susitikimo metu moksleiviai susipažino ir pristatė savo ugdymo įstaigas. Kalbų mokyklos moksleivės atsakingai pasirengė ir puikiai pristatė mokyklą anglų kalba.

Visi projekto dalyviai apgailestavo, kad dėl Covid-19 grėsmės negalima susitikti gyvai.

Nors nepavyko išvengti techninių trikdžių, o susitikimas vyko nuotoliniu būdu, susitikimo veiklas pavyko įgyvendinti.

Projekto dalyviai atsisveikino geros nuotaikos ir su viltimi kitose veiklose dalyvauti gyvai.

Antrojo susitikimo nuotoliniu būdu 2021 m. kovo mėn. akimirkos:

Kalbų mokykla nuo 2020 m. vykdo Nordplus Junior mainų projektą „Gerovės sistemos – grėsmės ir galimybės”. Deja, dėl pandemijos mokiniai negalėjo išvykti į kitas šalis partneres, tačiau projekto dalyviai bendrauja elektroniniu paštu ir turi vilties, kad jau šį rudenį pavyks susitikti visiems gyvai Suomijoje arba Švedijoje. Na, o kol kas, siekiant palaikyti ryšius, vykdomi nuotoliniai susitikimai.

Kovo 23 dieną projekto partnerių nuotoliniame susitikime buvo aptartos paskutinės projekto įgyvendinimo veiklos. Nusprendėme, kad iki „gyvo“ susitikimo organizuosime tris nuotolinius susitikimus balandžio 12, 27 ir gegužės 11 dienomis. Susitikimų tikslas – pažinti vieniems kitus, dalintis savo šalių gerovės sistemų praktikomis, atlikti bendras veiklas dirbant per nuotolį, bei, žinoma, tobulinti anglų kalbos įgūdžius taikant kalbą realiose situacijose.

Mokinių virtualaus susitikimo 2021 m. balandžio mėn. akimirkos:

Balandžio 12 d. vyko Nordplus Junior mainų projekto „Gerovės sistemos – grėsmės ir galimybės” pirmasis mokinių virtualus susitikimas. Turėdami vilties, kad rudenį pavyks susitikti gyvai, nusprendėme artimiau susipažinti vieni su kitais virtualiai.

Pirmajam iš trijų virtualių susitikimų vadovavo projekto koordinatoriai, danai. Mokiniai buvo suskirstyti į grupes, kuriose diskutavo, kaip pandemija paveikė gerovės sistemas kiekvienoje iš šalių.

Antrajam susitikimui, kuris vyks balandžio 27 d., vadovaus partneriai iš Švedijos, mokiniai analizuos kelis iš septyniolikos darnaus vystymosi tikslų.

Dėkojame Kamilei Bukevičiūtei, Mantei Adomaitytei, Aistei Valodkaitei už pasiruošimą ir dalyvavimą pirmajame susitikime.

Balandžio 27 d. vyko Nordplus Junior mainų projekto „Gerovės sistemos – grėsmės ir galimybės” antrasis mokinių virtualus susitikimas, kuriam vadovavo Švedijos komanda.

Mokiniai pristatė, analizavo ir lygino pasaulio darnaus vystymosi tikslus: atsakingą vartojimą, skurdo, nelygybės mažinimą ir kt.

Kitame susitikime gegužės 11 d., kuriam vadovaus suomių komanda, mokiniai analizuos ir gvildens likusius darnaus vystymosi tikslus. Komandos aiškinsis, kokios pažangos yra pasiekta kiekvienoje šalyje partnerėje ir kur dar reikėtų pasitempti.

Dėkojame Bernadetai Škudaitei, Austėjai Ropei, Augustei Kazakauskaitei, Julijai Slepčenko už pasiruošimą susitikimui, puikiai organizuotą virtualų turą po mokyklą ir dalyvavimą susitikime.

Mokinių virtualaus susitikimo 2021 m. gegužės mėn. akimirkos:

Gegužės 11 d. vyko Nordplus Junior mainų projekto „Gerovės sistemos – grėsmės ir galimybės” trečiasis virtualus mokinių susitikimas, kuriam vadovavo Suomijos komanda.

Iš mūsų mokyklos dalyvavo Bernadeta Škudaitė, Austėja Ropė, Kamilė Bukevičiūtė, Julija Slepčenko, Dominykas Junčis, Aistė Valodkaitė, Mantė Adomaitytė.

Kiekvienos šalies mokiniai pristatė savo mokyklą ir miestą, vėliau pasiskirstė į grupes, kuriose analizavo pasaulio darnaus vystymosi tikslus, lygino, kiek pažengusi yra kiekviena šalis, kokie yra gerosios praktikos pavyzdžiai.

Šauniai padirbėję mokiniai susitarė susitikti rudenį. Labai tikimės, kad tuo metu susitikti ir dalyvauti veiklose jau pavyks gyvai.


    

Nordplus Junior mobilumo projektas „Atsigręžkim į gamtą dėl darnios ateities“ NPJP-2018-10228

TRUKMĖ  2018-2020 m.

Projekto koordinatoriai – Kėdainių kalbų mokykla.

Partneriai – Fridkemų mokykla, Švedija; Ozolniekų vidurinė mokykla, Latvija; Odense mokykla, Danija.

Projekto tikslas – parengti projekto „Atsigręžkim į gamtą dėl darnios ateities“ paraišką ir pateikti mokinių mobilumo paraišką Šiaurės ir Baltijos šalių bendradarbiavimo programai.

Parengiamojo susitikimo Danijoje akimirka

Pirmojo susitikimo Lietuvoje 2018 m. spalio mėn. akimirkos:

KALBŲ MOKYKLOJE – SVEČIAI IŠ ŠVEDIJOS, DANIJOS IR LATVIJOS

Kėdainių kalbų mokykloje spalio 8-12 dienomis vyksta pirmasis Nordplus Junior projekto „Atsigręžkim į gamtą dėl darnios ateities“ partnerių susitikimas. Mokykloje svečiuojasi 30 mokinių iš Švedijos, Danijos ir Latvijos bei 6 lydintys mokytojai.

Pirmadienį sutikome svečius ir žaidėme įvairius susipažinimo žaidimus.

Antradienį iš pat ryto veiklos prasidėjo nuo namų darbų, kuriuos pristatinėjome ir mes, ir mūsų svečiai. Prieš pietus mūsų ausis pasiekė naujiena, kad šiandien yra Hanns iš Švedijos gimtadienis. Šiltai pasveikinome jį kartu sudainuodami Happy birthday ir išvykome į edukaciją „Nociūnų muilinyčioje“. Ten išgirdome pasakojimą apie tai, kaip atsirado muilas, ir turėjome galimybę patys jį pasidaryti. Laukdami, kol muilas sustings, žaidėme „keistus“ žaidimus, kurie iš tiesų buvo labai linksmi: batų krepšinis, vandens balionėlių smiginis… Po veiklų laiką leidome šeimose.

Trečią susitikimo dieną pradėjome ne Kalbų mokykloje, bet Rinkos aikštėje. Saulėtą ir šiltą dieną pradėjome judriai. Dalyvavome orientaciniame žaidime. Kiekvienas projekto dalyvis gavo po nuotrauką su senamiesčio objektu ir turėjo ateiti į nuotraukose nurodytas vietas. Atlikę visas užduotis, suradę ieškomus objektus ir susipažinę su Kėdainių senamiesčiu, vykome į chemijos gamyklą AB ,,Lifosa“. Apžiūrėjome trąšų sandėlį, aplankėme garsiuosius Lifosos kalnus.

Po pietų mokykloje dirbome grupėse. Turėjome sukurti savo produktą ir pristatyti komisijai (mokytojams). Jie išrinko vieną komandą, kuri išradingiausiai atliko pateiktą užduotį.

Vakare aptarėme dienos veiklas. Laikas prabėgo nepastebimai, bet džiaugėmės, kad pavyko pažinti vieniems kitus ir pasiekti projekto organizatorių iškeltų tikslų.

PAŽINTIS SU KAUNU PASKATINO SUSIMĄSTYTI EPIE EKOLOGIJĄ

Ketvirtadienį projekto „Atsigręžkim į gamtą dėl darnios ateities“ dalyviai buvo suplanavę viešnagę Kaune, todėl keltis teko gana anksti. Kaunas pasitiko gražiai nurausvintomis klevų viršūnėmis ir privertė atidžiau dairytis. Nepaprastai gražia rudens gamta svečiai grožėjosi vaikštinėdami po Kauno senamiestį ir Nemuno pakrantėmis.

Įdienojus projekto organizatoriai pakvietė nuvykti į AB ,,Kauno energija“. Projektas vadinasi „Atsigręžkim į gamtą dėl darnios ateities“, todėl mokiniai su mokytojais susipažino su elektros energiją gaminančios ir šilumą Kauno, Kauno rajono bei Jurbarko miesto gyventojams bei organizacijoms tiekiančios įmonės veikla. Smagu buvo pasimatuoti darbu

Antrojo susitikimo Danijoje 2019 m. gegužės mėn. akimirkos:

Trečiojo susitikimo Latvijoje 2019 m. rugsėjo-spalio mėn. akimirkos:

PROJEKTAS „ATGAL Į GAMTĄ DĖL DARNIOS ATEITIES“ TĘSIA SAVO VEIKLAS LATVIJOJE

Pirmoji diena buvo skirta susipažinimui. Visi partneriai (latviai, švedai, danai ir lietuviai) žaidė susipažinimo žaidimus, per kuriuos išsiaiškino draugų pomėgius, silpnybes ir ateities planus. Latvių kolegos savo draugams suorganizavo ir orientacinį žaidimą po Uozuolniekų mokyklą.

Po pietų veiklos persikėlė į Rygos senamiestį. Teko atlikti užduotis pagal pateiktą planą ir ieškoti lankytinų objektų.

Vakarą praleidome „Riga plazza“ centre.

PROJEKTO DALYVIAI TERVETĖS NACIONALINIAME PARKE DŽIAUGIASI AUKSINIU RUDENIU

Antrąją projekto dieną veiklos buvo vykdomos Tervetės nacionaliniame gamtos parke. Pirmiausiai gidė visus supažindino su parko augmenija ir gyvūnija, o edukacinių veiklų metu vaikai teorines žinias įgyvendino praktiškai.

Po pikniko įkopėm į apžvalgos bokštą ir pasigrožėjome Jelgavos apylinkėmis.

Dienos pabaigoje šeimininkai latviai rūpinosi savo svečiais: aprodė smėlio skulptūras, visi kartu aplankėme muziejų ir Jelgavos rūmus.

PROJEKTO DALYVIAI SODINA MIŠKĄ 

Trečią projekto dieną  pirmoji rytinė veikla vyko netoli Jelgavos esančiame miške. Išklausę girininko paskaitos apie medžius, jų atsodinimą, miško valymą, buvome suskirstyti į grupes ir patys bandėme pasodinti pušų sodinukus.

Grįžę į mokyklą kiekviena komanda pristatėme savo šalies namų darbus, kuriuose pateikėme informaciją apie miškus, nacionalinius parkus ir tokiu būdu reprezentavome šalį.

Toliau vyko grupinis darbas – protmūšis apie miškus.

Vakarą linksmai praleidome žaisdami boulingą.

PROJEKTO DALYVIAI ATSISVEIKINO IKI 2020 M. VASARIO MĖNESIO

Paskutinė projekto Latvijoje diena buvo kūrybinga, darbinga ir pilna įspūdžių. Ryte atlikome du grupinius darbus: kūrėme elgesio miške taisykles, išsakėme savo nuomonę apie medžių svarbą bei sukūrėme skaidres, kuriose buvo palyginta Švedijos, Latvijos, Lietuvos ir Danijos gyvūnija ir augmenija.

Po pietų veiklos persikėlė į mokyklos kiemą – sodinome šermukšnį kaip bendrystės simbolį ir lietuvišką ąžuolą – lietuvių dovaną latvių kolegoms.

Atsisveikinimo vakaras neprailgo. Latviai padėkojo mokytojams, apdovanojo labiausiai į projektą įsitraukusius mokinius, pakvietė pasivaišinti ir linksmai praleisti vakarą.

Draugus palikome su ašaromis akyse, bet su didele viltimi juos dar kartą išvysti vasario mėnesį Švedijoje.

Ketvirtojo susitikimo Švedijoje 2020 m. vasario mėn. akimirkos:

KALBINUKAI LANKOSI LAPLANDIJOJE

Vasario 23–28 dienomis grupė Kalbų mokyklos mokinių su projektų vadove Ieva ir mokytoja Laimute dalyvauja  projekto „Atsigręžkim į gamtą dėl darnios ateities“ partnerių susitikime Švedijoje.

Pirmąją projekto dieną visi dalyviai (danai, švedai, latviai ir lietuviai) susitiko mokykloje: džiaugėsi vieni kitais, kūrė dainas, bendravo, pristatė namų darbus. Dienos pabaigoje jaukiai leido vakarą prie laužo ir smagiai čiužinėjo nuo kalnelio.

Dalinamės pirmosios dienos akimirkomis iš Švedijos Laplandijos, kur karaliauja žiema – sniego net iki palangių…

Antroji projekto dalyvių diena buvo intensyvi ir turininga.

Pirmoje dienos pusėje lankėmės Arvidsjaur elektrinėje, projektavome savo namus skaitmeninėje erdvėje.

Po pietų pradėjome įgyvendinti savo projektus. Mūsų projektų tikslas – parengti draugiško aplinkai namo maketą.

Dalinamės šios dienos akimirkomis.

Trečioji projekto diena – ekstremalių išbandymų diena. Ryte spaudė 22 laipsnių šaltis, o šią dieną beveik visos veiklos buvo suplanuotos lauke. Tad mintis, kad 8 valandas teks leisti mums neįprastame šaltyje, neramino. Tačiau šalčio net nepajutome, nes žiemos veiklos keitė vieną kitą.

Pirmoje dienos pusėje aplankėme samių gyventojus, susipažinome su jų kultūra ir namais, dalyvavome orientaciniame žaidime. Po pietų išbandėme lygumų slides, ledo ritulį ir linksmai leidomės nuo kalnelių. Vakare visi vakarojome vieno švedo, projekto dalyvio, kavinėje.

Dieną pabaigėme, grožėdamiesi unikaliu reiškiniu – dangų žaliai nuspalvinusia didžiule šiaurės pašvaiste. Nenusakomas žodžiais grožis ir emocijos…

Ketvirtąją projekto dieną užbaigėme ir pristatėme savo projektuotus namus. Žaidėme įvairius komunikavimo žaidimus.

Dieną baigėme atsisveikinimo vakaru, kurio metu linksmai, įdomiai ir draugiškai bendravome, dalinomės viso susitikimo įspūdžiais ir akimirkomis.


   

Norplus Junior projektas „Kokybė, kūrybiškumas ir inovacijos švietime: skaitmeniniai gramatikos pratimai“ NPJR-2017/10076

TRUKMĖ  2018-2019 m.

Projekto koordinatoriai – Dalane Videregaende  Skole/ Dalane Upper Secondary School, Norvegija.

Projekto partneriai – Uddevalla Gymnasieskola, Uddevalla Gymnasium, Švedija; Kedainiai Language School, Lietuva (Kėdainių kalbų mokykla).

Pagrindinis projekto tikslas – metodinės priemonės  sukūrimas „Skaitmeniniai gramatikos pratimai”.

Projekto darbo grupė: Aida Bilinskienė, direktorė; Ieva Brazauskaitė-Zubavičienė, mokytoja; Aistė Komisoraitienė, mokytoja; Agnė Milašienė, mokytoja; Asta Gasparavičiūtė, mokytoja.

Pirmojo susitikimo Norvegijoje 2018 m. balandžio mėn. akimirkos:

VIEŠNAGĖ NORVEGIJOJE

Balandžio 16–19 dienomis mokytojos Ieva, Asta ir Aistė dalyvavo „Nordplus“ projekto „Kokybė, kūrybiškumas ir inovacijos švietime: skaitmeniniai gramatikos pratimai“ pirmajame susitikime Norvegijoje Egersunde.

Projekto dalyviai iš Lietuvos, Švedijos ir Norvegijos susipažino, pristatė savo mokyklas ir aptarė susitikimo veiklas. Anglistai akcentavo, kad susiduria su problema iš gausybės medžiagos surasti ir išrinkti kokybiškas priemones kalbai mokyti, turimoms žinioms pagilinti. Anglų ir vokiečių kalbų mokytojai sutarė parengti gramatikos pratimų, svetainių nuorodas kūrybiškam ir kokybiškam šių kalbų mokymui, sukuriant atskirą interneto svetainę.

Mokytojai džiaugėsi galimybe pasikeisti savo patirtimi mokant tų pačių dalykų: laikų, pagalbinių veiksmažodžių, artikelių vartojimo, žodžių tvarkos.

Kitas projekto partnerių susitikimas vyks Kėdainiuose šių metų rudenį.

 

Antrojo susitikimo Lietuvoje 2018 m. spalio mėn. akimirkos:

NORDPLUS JUNIOR PROJEKTAS ĮGAVO PAGREITĮ

Spalio 1–3 dienomis Kalbų mokykloje intensyviai dirbo Nordplus projekto „Kokybė, kūrybiškumas ir inovacijos švietime: skaitmeniniai gramatikos pratimai“ dalyviai iš Norvegijos, Švedijos ir šeimininkai, Kalbų mokyklos mokytojai.

Projekto dalyviai pasidalino įžvalgomis apie tai, ką pavyko nuveikti po pirmojo susitikimo. Toliau kūrė skaitmeninius gramatikos pratimus anglų ir vokiečių kalbomis, naudodami mokomųjų žaidimų ir testų programas kahoot ir socrative. Dalyviai taip pat rengė vaizdo instrukcijas tam tikroms gramatinėms kategorijoms. Projekto koordinatorius norvegas Rieko van Silfhout pasiūlė pabandyti kurti komiksus anglų ir vokiečių kalbų gramatikai mokyti. Projekto dalyviai sukurtus komiksus išbandys savo mokyklose, mokydami mokinius vokiečių ir anglų kalbų.

Viso projekto  rezultatai bus susumuoti ir aptarti Švedijos Geteborgo mokykloje kitų metų balandy. Esant galimybei, sukurti gramatikos pratimai bus išleisti interaktyvia mokomąja priemone. Tikimės, kad mokiniai turės galimybes aiškiau ir vaizdžiau mokytis užsienio kalbų gramatikos.

Trečiojo susitikimo Švedijoje 2019 m. balandžio mėn. akimirkos:

TOBULINDAMI KVALIFIKACIJĄ, MOKYTOJAI PARENGĖ MOKYMO PRIEMONĘ

Per mokinių pavasario atostogas keturios Kalbų mokyklos mokytojos: Asta, Aistė, Agnė, Ieva, dalyvavo baigiamajame tarptautinio Nordplus Junior “Digital Grammar Exercises” projekto partnerių susitikime Švedijoje.

Susitikimo metu buvo pristatyti mokytojų sukurti anglų ir vokiečių kalbų gramatikos pratimai. Teorinė ir praktinė gramatikos medžiaga bus patalpinta internetinėje erdvėje – svetainėje. Sukurta svetainė naudinga tuo, kad joje kalbų mokytojai ras susistemintą teorinę medžiagą, naudingas nuorodas į elektroninėje erdvėje jau esamus pratimus, vaizdo medžiagą ir anglų bei vokiečių kalbų pratimus, sukurtus Kalbų mokyklos mokytojų, naudojant Kahoot, Socrative, Prezis, Quizzes, Learningapps, Jeopardy, Playfactile ir kitas programas.


    

Nordplus Junior mobilumo projektas „Veiklus jaunimas priima iššūkius“ NR. NPJR-2015/10071

TRUKMĖ  2015-2017 m.

Projekto koordinatoriai – Kėdainių kalbų mokykla.

Projekto partneriai – Fridhemnskolan, Švedija; Ozolniekų vidurinė mokykla, Latvija; Sanaartornermik Illiniarfik vidurinė mokykla, Grenlandija.

Projekto tikslas – pasidalinti gerąja patirtimi, partnerinių mokyklų vaikams leisti patirti Latvijos, Grenlandijos, Švedijos paauglio gyvenimą. Analizuoti, lyginti paauglio laisvalaikio praleidimo formas, šalių ekonomiką, ekologiją, kultūrą, muziką t.t.

Projekto metu Kalbų mokyklos mokiniai aplankė Latviją, Grenlandiją ir Švediją.

Projekto darbo grupė: Aida Bilinskienė, direktorė; Agnė Milašienė, mokytoja; Gražina Biržietienė, mokytoja; Ieva Brazauskaitė-Zubavičienė, mokytoja; Aistė Komisoraitienė, mokytoja; Aurelija Bagušienė, buhalterė.

Mes esame Facebook‘e  https://www.facebook.com/groups/908613559227257/.

Projekte dalyvavusių mokinių sąrašas: Aurelija Armanavičiūtė, Evelina Ašakaitė, Ugnė Grigaitytė, Fausta Gužauskaitė, Lukas Kairys, Greta Kochanauskaitė, Saulė Leikutė, Eitvilė Mickevičiūtė, Gedmantė Mickevičiūtė, Enrika Pakštytė, Radvilė Rušaitė, Miglė Stogevičiūtė, Urtė Šantaraitė, Aistė Vainauskaitė, Emilija Vilčinskaitė, Smiltis Žilinskas.

Pirmojo susitikimo Švedijoje 2016 m. sausio mėn. akimirkos:

PIRMASIS KALBINUKŲ TARPTAUTINIS PROJEKTAS

Kėdainių kalbų mokykla džiaugiasi atsiradusia galimybe teikti Šiaurės Ministrų Tarybai paraiškas „Nordplus“ programos projektams finansuoti. Pirmą kartą mokyklos istorijoje šiai institucijai parengta ir pateikta paraiška „Youth working in different challenging adventures“, skirta 14–16 metų jaunuoliams, gavo finansavimą. Projekto dalyviai iš Kėdainių, Latvijos, Švedijos ir Grenlandijos mokyklų vyks vieni pas kitus, gyvens šeimose, bendraus anglų kalba, susipažins su šalių kultūra ir tradicijomis, ieškos kultūrinių skirtumų ir panašumų, diskutuos ekonomikos temomis (pvz., kiekvienos šalies paauglio dienpinigiai, kam ir kaip jaunuoliai išleidžia 10 Eur per dieną ir pan.).

Pirmasis projekto dalyvių susitikimas vyko sausio pabaigoje Švedijos miestelyje Arvidsjaure. Į šį susitikimą vyko 11 Kalbų mokyklos formalųjį švietimą papildančios kalbų mokymo programos mokinių. Juos lydėjo projektų vadovė Ieva Brazauskaitė-Zubavičienė ir mokyklos direktorė Aida Bilinskienė. Pirmąją projekto dieną dalyviai susipažino, sužinojo vieni kitų pomėgius, suskirstyti į grupeles kūrė bendrus nacionalinius plakatus ir juos pristatė draugams.

Antroji diena buvo skirta aktyvioms veikloms: ledo ritulio „kovai“ čiuožykloje, apžvalginei ekskursija pėsčiomis po miestelį, žiemos pramogoms ant kalno: slidinėjimui, kopimui į viršukalnę ir leidimuisi žemyn čiužinukais. Šią dieną baigėme kalno papėdėje, kepdami dešreles ir patys pasigamindami gardų sumuštinį.

Dar viena diena buvo skirta informatyviai ir įdomiai veiklai: kiekvienos šalies komandos pristatė savo šalį ir mokyklą, suburtos komandos diskutavo ir parengė bendrą pristatymą apie kiekvienos šalies nacionalinį maistą, tradicijas, laisvalaikį, mokyklines atostogas, populiariausias sporto šakas ir pan. Per šią veiklą dalyviai ne tik sužinojo apie vieni kitų šalis, bet ir dalijosi įgūdžiais, dirbdami įvairiomis kompiuterinėmis programomis. Po atsisveikinimo vakarienės visi linksminosi akimirksniu suorganizuotoje diskotekoje, kurioje ugningoji makarena užkariavo kiekvieno širdį ir kūną.

Beveik visi kalbinukai sakė, kad tos kelios dienos, praleistos kitoje šalyje, kitoje šeimoje ir be tėvų, buvo vienos įsimintiniausių jų gyvenime. Pasak jų, laikas, praleistas švedų šeimose, bendraujant anglų kalba, prilygsta 1 mėnesiui mokykloje Lietuvoje… Nauji draugai, bendravimas anglų kalba, smagios ir aktyvios žiemos pramogos (pasivažinėjimas ant ežero sniego motociklu, čiužinėjimas vakare), bendra ir įdomi veikla paskatino kiekvieną projekto dalyvį gilinti kalbų žinias, domėtis savo šalimi ir laukti kitų susitikimų.

Kitas projekto dalyvių susitikimas vyks Lietuvoje, Kėdainių kalbų mokykloje, gegužės 9–13 dienomis. Kėdainius aplankys 30 mokinių ir 6 mokytojai iš Grenlandijos, Latvijos ir Švedijos.

     

Antrojo susitikimo Lietuvoje 2016 m. gegužės mėn. akimirkos:

VEIKLUS JAUNIMAS PRIIMA IŠŠŪKIUS”!

Tokio pavadinimo Nordplus Junior projekte dalyvauja Kalbų mokyklos mokiniai. Projekto dalyviai, 14–17 metų jaunuoliai, iš Latvijos, Grenlandijos, Švedijos ir Lietuvos 5 dienas dalyvavo Kalbų mokyklos pasiūlytose įvairiose aktyviose veiklose. Susitikimo Lietuvoje metu buvo gvildenama ekonomikos tema.

Jaunimas susipažinęs su AB „Lifosa“ veikla, procesais ir pabuvojęs „kalnuose“, turėjo parengti „verslo planą“, kam būtų galima panaudoti sukauptą didelį kiekį fosfogipso. Be slidinėjimo, rogučių, riedlenčių trasų, projekto dalyviai siūlė padėti vargingoms Afrikos šalims ir nutiesti kelius. Taip pat kiekvienos šalies atstovai pristatė atliktą namų darbą – prekės, paslaugos, daikto ar priemonės filmuotą reklamą. Turbūt net neįsivaizduojate, kaip plačiai gali būti pritaikomas plastikinis vienkartinis puodelis?!

Projekto dalyviai turėjo galimybę susipažinti su Trakais. Čia ne tik susipažino su senąja Lietuvos sostine, bet ir dalyvavo edukacinėje programoje, kurios metu sužinojo daug įdomių faktų apie gruzinų istoriją, papročius, tradicijas ir skanavo jų nacionalinių patiekalų: charčio sriubos, kebabo, chinkalio.

Visų šalių jaunuoliai projekto metu dar turėjo „tapti“ vadybininkais ir suorganizuoti virtualų muzikos festivalį už 20 000 Eur. Jaunimas, suskirstytas į grupeles, turėjo numatyti festivalio vietą, laiką, dalyvaujančias grupes/dainininkus, paskaičiuoti bilietų, maitinimo, apgyvendinimo ir kitas išlaidas. Pasirodo, kad jaunimas už tokią sumą gali surengti įspūdingą renginį ir gauti pelno…

Istorinė ir aktyvi užduotis kalbinukus ir svečius įtraukė į orientacinį žaidimą, kurio tikslas buvo supažindinti su Kėdainių senamiesčiu. Žaidimas buvo suskirstytas į kelis etapus: informacijos rinkimą, užduoties vykdymą, pristatymą. Kiekvienai grupei buvo skirtos 3 skirtingos užduotys: reikėjo surasti nurodytą senamiesčio gatvelę, toje gatvelėje rasti ir nufotografuoti konkrečius objektus. Taip pat orientacininkai turėjo surasti statinius, kurie yra panašūs į objektus, pavaizduotus ant eurų banknotų. Emocijų ir geros nuotaikos, ieškant ir pristatant netrūko!

Jaunimas turėjo galimybę patirti, kaip svarbu gebėti savo mintis, argumentus, pasiūlymus perteikti ne tik gimtąja, bet ir užsienio, šiuo atveju, anglų kalba. Pasak projekte dalyvavusių kalbinukų, 5 dienos su kitų šalių bendraamžiais prilygsta mėnesio anglų kalbos praktikos pamokoms.

Į kitą projekto dalyvių susitikimą rudenį Grenlandijoje vyks 9 kalbinukai ir 2 lydintys mokytojai.

   

Trečiojo susitikimo Grenlandijoje 2016 m. spalio mėn. akimirkos:

KELIONĖ Į EGZOTINĘ GRENLANDIJĄ PASKATINO Į PASAULĮ ŽVELGTI KITAIP

 

Pirmadienį, spalio 10 d., Kalbų mokyklos mokinės: Eitvilė, Gedmantė, Radvilė, Miglė, Fausta, Ugnė, Evelina, Emilija ir Urtė, draugams ir mokytojams pristatė projekto Nordplus Junior “YTCA” veiklas, kurias įgyvendino Grenlandijoje rugsėjo 16-26 dienomis. Į projekto susitikimą šios 9 Kalbų mokyklos mokinės vyko kartu su Kalbų mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, lietuvių kalbos mokytoja-eksperte Dalia Kasteckaite ir anglų kalbos mokytoja metodininke Izolina Kriščiūniene.

Kalbų mokyklos mokinės Miglės Stogevičiūtės įspūdžiai iš Grenlandijos:

„Buvo be galo įdomu! Pirmą kartą skridau taip toli, pirmą kartą buvau užsienyje taip ilgai, pirmą kartą mačiau Šiaurės pašvaistę, ragavau banginio mėsos ir gyvenau kaip niekad savarankiškai. Susidraugavau su daugybe grenlandų ir švedų, bendravau su jau pažįstamais latviukais ir grenlandėmis, kurios gyveno pas mane Lietuvoje, ir per tas 10 dienų buvau labai laiminga. Pailsėjau nuo interneto (kitos išeities neturėjau), gavau progą apsirengti tradiciniais grenlandų drabužiais ir visą savaitę bendrauti angliškai. Man labai patiko miestelis ir patys žmonės, nors ir nelabai organizuoti, bet labai draugiški. Taip pat man labai patiko mokykla – jos interjeras, patalpos, atmosfera. Dalyvaudama veiklose šiek tiek sužinojau filmo kūrimo ir redagavimo paslapčių bei gan daug apie Sisimiuto bei Lietuvos vandens sistemą.

Grenlandija man paliko labai didelį ir gerą įspūdį, ir labai norėčiau dar kartą ją aplankyti. O šio projekto dėka, jei kada dar ir teks lankytis tam krašte, turėsiu nemažai pažįstamų ir priimti pasiruošusią Anes šeimą. Jei galėčiau, visą šią kelionę dar ne kartą pakartočiau.“

Visos Grenlandiją aplankiusios mokinės pritaria Miglės mintims ir dėkoja projektų koordinatorei Ievai Brazauskaitei Zubavičienei ir mokyklos vadovams už suteiktą galimybę pamatyti pasaulį, patobulinti anglų kalbos žinias ir bendravimo įgūdžius bei aplankyti egzotines šalis.

   

Ketvirtojo susitikimo Latvijoje 2017 m. vasario-kovo mėn. akimirkos:

AKTYVI IR SĖKMINGA PROJEKTINĖ VEIKLA

XXI amžiuje vis labiau išryškėja kiekvienos mokyklos siekis tapti tarptautiškumo strategiją plėtojančia institucija: ieškoma partnerių bendrai mokinių ir mokytojų veiklai kitose šalyse, tobulinamos mokytojų kompetencijos tarptautinėje plotmėje. Kėdainių kalbų mokykla džiaugiasi galėdama įsilieti į tarptautinius Švietimo mainų paramos fondo inicijuojamus projektus (Erasmus+, Nordplus) ir tarptautinę veiklą laiko vienu iš prioritetų.

2016 m. kartu su kolegomis iš Latvijos, Portugalijos ir Anglijos baigėme įgyvendinti Erasmus+ projektą „Z kartos kalbų mokymas“, kurio metu minėtų šalių mokytojai dalijosi įvairių kalbų mokymo metodų taikymo patirtimi, sėmėsi žinių vieni iš kitų, rengė bendras metodikas, mokant anglų kalbos įvairaus amžiaus mokinius. Šio tarptautinio projekto biudžetą sudarė 11 015 Eur.

Kitas, baigiamas įgyvendinti tarptautinis projektas, buvo skirtas mokiniams. 14–17 metų jaunuoliai iš Latvijos, Švedijos, Grenlandijos ir Lietuvos dalyvavo projekte „Veiklus jaunimas priima iššūkius“, kurio tikslas – partnerinių mokyklų mokiniams leisti „patirti“ kiekvienos šalies paauglio gyvenimą: paanalizuoti, palyginti paauglio laisvalaikio praleidimo formas, šalių ekonomiką, ekologiją, kultūrą, muziką ir pan. Šio projekto biudžetą sudarė 130 560 Eur, jame dalyvavo 32 Kalbų mokyklos programų mokiniai ir apie 80 minėtų šalių paauglių. Pirmajame susitikime Švedijoje mokiniai susipažino, atliko įvairias užduotis, skirtas bendravimui ir bendradarbiavimui, džiaugėsi žiemos pramogomis. Lietuvoje gvildeno ekonomikos temą, bandydami suorganizuoti virtualų muzikos festivalį ar pasiūlyti fosfogipso panaudojimo idėjų. Egzotinėje Grenlandijoje mokiniai vykdė įvairias užduotis, susijusias su ekologija. Paskutiniame projekto dalyvių susitikime Latvijoje projekto paaugliai bandė įsivaizduoti Europos pilietį po keliasdešimt metų, dainavo dainas kitų šalių kalbomis…

Džiugu, kad tiek patys projekto dalyviai, tiek jų tėveliai tvirtai įsitikinę, kad tarptautinė projektinė veikla duoda didelę pridėtinę vertę. Keletas jų įspūdžių.

Projekto dalyvė Miglė Stogevičiūtė, dalyvavusi veiklose Švedijoje, Grenlandijoje ir Lietuvoje:

,,Buvo be galo įdomu! Pirmą kartą skridau taip toli, pirmą kartą buvau užsienyje taip ilgai, pirmą kartą mačiau Šiaurės pašvaistę, ragavau banginio mėsos ir gyvenau kaip niekad savarankiškai. Susidraugavau su daugybe grenlandų ir švedų. Pailsėjau nuo interneto (kitos išeities neturėjau), gavau progą apsirengti tradiciniais grenlandų drabužiais ir visą savaitę bendrauti angliškai. Dalyvaudama veiklose sužinojau filmo kūrimo ir redagavimo paslapčių bei apie Grenlandijos ir Lietuvos vandens sistemą.“

Projekto dalyvė Urtė Šantaraitė, dalyvavusi veiklose Lietuvoje, Grenlandijoje ir Latvijoje:

,,Labiausiai patiko laikas, praleistas mokyklose, nes artimiau susipažinau su mokiniais iš kitų šalių ir daugiau sužinojau apie tų šalių, kuriose jie gyvena, privalumus. Projektas suteikė man didesnio pasitikėjimo savimi, supratau, kad ir be šeimos galiu keliauti ir patirti neįkainojamų įspūdžių. Net nesvajojau, kad kada nors aplankysiu tokią šaltą ir tolimą Grenlandiją.“

Projekto dalyvės Saulės, dalyvavusios veiklose Švedijoje, Lietuvoje ir Latvijoje, tėtis Nerijus Leikus:

,,Dukra jaučiasi „laisviau“, kai reikia kalbėti angliškai, praturtėjo jos žodynas; labiau susidraugavo su Kalbų mokyklą lankančiais mokiniais, įsigijo draugų Latvijoje, Švedijoje (planuoja vėl savo iniciatyva susitikti), o tai plečia tarpkultūrinį bendravimą, kurio taip trūksta mums, lietuviams, ypač mokiniams. Mums, tėvams, dukros anglų kalbos lavinimas, kelionės beveik nekainavo, o tai irgi labai džiugina…“

Projekto dalyvių Eitvilės ir Gedmantės, dalyvavusių visose veiklose, mama Linalda Mickevičienė:

,,Džiaugiuosi, kad Kalbų mokyklos mokytojai parengė šį projektą ir į jį įtraukė Kalbų mokyklos mokinius. Kalbinukams projektas suteikė ne tik galimybę tobulinti anglų kalbą, bet ir pakeliauti po kitas šalis, pažinti kitų tautų kultūrą ir buitį, smagiai praleisti laiką bendraamžių būryje. Projektas – puiki gyvenimo mokykla: jis išmokė orientuotis įvairiose situacijose ir priimti savarankiškus sprendimus“.

Mokyklos bendruomenė neabejoja projekto nauda mokiniams, kadangi bendraudami ir bendradarbiaudami su tarptautiniais partneriais mokiniai įgyja naujų, įvairiapusių kompetencijų platesniame sociokultūriniame kontekste, patobulina esamus kalbinius gebėjimus, plėtoja asmenines kompetencijas, ir tai jį motyvuoja siekti savo tikslų. Džiaugiamės įvykdytais pirmaisiais tarptautiniais projektais ir tikimės, kad užsimezgę bendradarbiavimo saitai leis parengti ne vieną įdomų ir patrauklų projektą.

   

Skip to content