Nordplus Junior

    

Nordplus Junior mobilumo projektas „YOUTH WORKING TOGETHER IN DIFFERENT CHALLENGING ADVENTURES“ NR. NPJR-2015/10071

TRUKMĖ  2015-2017 m.

Projekto koordinatoriai – Kėdainių kalbų mokykla.

Projekto partneriai – Fridhemnskolan, Švedija; Ozolniekų vidurinė mokykla, Latvija; Sanaartornermik Illiniarfik vidurinė mokykla, Grenlandija.

Projekto tikslas – pasidalinti gerąja patirtimi, partnerinių mokyklų vaikams leisti patirti Latvijos, Grenlandijos, Švedijos paauglio gyvenimą. Analizuoti, lyginti paauglio laisvalaikio praleidimo formas, šalių ekonomiką, ekologiją, kultūrą, muziką t.t.

Projekto metu Kalbų mokyklos mokiniai aplankė Latviją, Grenlandiją ir Švediją.

Projekto darbo grupė: Aida Bilinskienė, direktorė; Agnė Milašienė, mokytoja; Gražina Biržietienė, mokytoja; Ieva Brazauskaitė-Zubavičienė, mokytoja; Aistė Komisoraitienė, mokytoja; Aurelija Bagušienė, buhalterė.

Mes esame Facebook‘e  https://www.facebook.com/groups/908613559227257/.

Projekte dalyvavusių mokinių sąrašas: Aurelija Armanavičiūtė, Evelina Ašakaitė, Ugnė Grigaitytė, Fausta Gužauskaitė, Lukas Kairys, Greta Kochanauskaitė, Saulė Leikutė, Eitvilė Mickevičiūtė, Gedmantė Mickevičiūtė, Enrika Pakštytė, Radvilė Rušaitė, Miglė Stogevičiūtė, Urtė Šantaraitė, Aistė Vainauskaitė, Emilija Vilčinskaitė, Smiltis Žilinskas.

Pirmojo susitikimo Švedijoje 2016 m. sausio mėn. akimirkos:

PIRMASIS KALBINUKŲ TARPTAUTINIS PROJEKTAS

Kėdainių kalbų mokykla džiaugiasi atsiradusia galimybe teikti Šiaurės Ministrų Tarybai paraiškas „Nordplus“ programos projektams finansuoti. Pirmą kartą mokyklos istorijoje šiai institucijai parengta ir pateikta paraiška „Youth working in different challenging adventures“, skirta 14–16 metų jaunuoliams, gavo finansavimą. Projekto dalyviai iš Kėdainių, Latvijos, Švedijos ir Grenlandijos mokyklų vyks vieni pas kitus, gyvens šeimose, bendraus anglų kalba, susipažins su šalių kultūra ir tradicijomis, ieškos kultūrinių skirtumų ir panašumų, diskutuos ekonomikos temomis (pvz., kiekvienos šalies paauglio dienpinigiai, kam ir kaip jaunuoliai išleidžia 10 Eur per dieną ir pan.).

Pirmasis projekto dalyvių susitikimas vyko sausio pabaigoje Švedijos miestelyje Arvidsjaure. Į šį susitikimą vyko 11 Kalbų mokyklos formalųjį švietimą papildančios kalbų mokymo programos mokinių. Juos lydėjo projektų vadovė Ieva Brazauskaitė-Zubavičienė ir mokyklos direktorė Aida Bilinskienė. Pirmąją projekto dieną dalyviai susipažino, sužinojo vieni kitų pomėgius, suskirstyti į grupeles kūrė bendrus nacionalinius plakatus ir juos pristatė draugams.

Antroji diena buvo skirta aktyvioms veikloms: ledo ritulio „kovai“ čiuožykloje, apžvalginei ekskursija pėsčiomis po miestelį, žiemos pramogoms ant kalno: slidinėjimui, kopimui į viršukalnę ir leidimuisi žemyn čiužinukais. Šią dieną baigėme kalno papėdėje, kepdami dešreles ir patys pasigamindami gardų sumuštinį.

Dar viena diena buvo skirta informatyviai ir įdomiai veiklai: kiekvienos šalies komandos pristatė savo šalį ir mokyklą, suburtos komandos diskutavo ir parengė bendrą pristatymą apie kiekvienos šalies nacionalinį maistą, tradicijas, laisvalaikį, mokyklines atostogas, populiariausias sporto šakas ir pan. Per šią veiklą dalyviai ne tik sužinojo apie vieni kitų šalis, bet ir dalijosi įgūdžiais, dirbdami įvairiomis kompiuterinėmis programomis. Po atsisveikinimo vakarienės visi linksminosi akimirksniu suorganizuotoje diskotekoje, kurioje ugningoji makarena užkariavo kiekvieno širdį ir kūną.

Beveik visi kalbinukai sakė, kad tos kelios dienos, praleistos kitoje šalyje, kitoje šeimoje ir be tėvų, buvo vienos įsimintiniausių jų gyvenime. Pasak jų, laikas, praleistas švedų šeimose, bendraujant anglų kalba, prilygsta 1 mėnesiui mokykloje Lietuvoje… Nauji draugai, bendravimas anglų kalba, smagios ir aktyvios žiemos pramogos (pasivažinėjimas ant ežero sniego motociklu, čiužinėjimas vakare), bendra ir įdomi veikla paskatino kiekvieną projekto dalyvį gilinti kalbų žinias, domėtis savo šalimi ir laukti kitų susitikimų.

Kitas projekto dalyvių susitikimas vyks Lietuvoje, Kėdainių kalbų mokykloje, gegužės 9–13 dienomis. Kėdainius aplankys 30 mokinių ir 6 mokytojai iš Grenlandijos, Latvijos ir Švedijos.

     

Antrojo susitikimo Lietuvoje 2016 m. gegužės mėn. akimirkos:

VEIKLUS JAUNIMAS PRIIMA IŠŠŪKIUS”!

Tokio pavadinimo Nordplus Junior projekte dalyvauja Kalbų mokyklos mokiniai. Projekto dalyviai, 14–17 metų jaunuoliai, iš Latvijos, Grenlandijos, Švedijos ir Lietuvos 5 dienas dalyvavo Kalbų mokyklos pasiūlytose įvairiose aktyviose veiklose. Susitikimo Lietuvoje metu buvo gvildenama ekonomikos tema.

Jaunimas susipažinęs su AB „Lifosa“ veikla, procesais ir pabuvojęs „kalnuose“, turėjo parengti „verslo planą“, kam būtų galima panaudoti sukauptą didelį kiekį fosfogipso. Be slidinėjimo, rogučių, riedlenčių trasų, projekto dalyviai siūlė padėti vargingoms Afrikos šalims ir nutiesti kelius. Taip pat kiekvienos šalies atstovai pristatė atliktą namų darbą – prekės, paslaugos, daikto ar priemonės filmuotą reklamą. Turbūt net neįsivaizduojate, kaip plačiai gali būti pritaikomas plastikinis vienkartinis puodelis?!

Projekto dalyviai turėjo galimybę susipažinti su Trakais. Čia ne tik susipažino su senąja Lietuvos sostine, bet ir dalyvavo edukacinėje programoje, kurios metu sužinojo daug įdomių faktų apie gruzinų istoriją, papročius, tradicijas ir skanavo jų nacionalinių patiekalų: charčio sriubos, kebabo, chinkalio.

Visų šalių jaunuoliai projekto metu dar turėjo „tapti“ vadybininkais ir suorganizuoti virtualų muzikos festivalį už 20 000 Eur. Jaunimas, suskirstytas į grupeles, turėjo numatyti festivalio vietą, laiką, dalyvaujančias grupes/dainininkus, paskaičiuoti bilietų, maitinimo, apgyvendinimo ir kitas išlaidas. Pasirodo, kad jaunimas už tokią sumą gali surengti įspūdingą renginį ir gauti pelno…

Istorinė ir aktyvi užduotis kalbinukus ir svečius įtraukė į orientacinį žaidimą, kurio tikslas buvo supažindinti su Kėdainių senamiesčiu. Žaidimas buvo suskirstytas į kelis etapus: informacijos rinkimą, užduoties vykdymą, pristatymą. Kiekvienai grupei buvo skirtos 3 skirtingos užduotys: reikėjo surasti nurodytą senamiesčio gatvelę, toje gatvelėje rasti ir nufotografuoti konkrečius objektus. Taip pat orientacininkai turėjo surasti statinius, kurie yra panašūs į objektus, pavaizduotus ant eurų banknotų. Emocijų ir geros nuotaikos, ieškant ir pristatant netrūko!

Jaunimas turėjo galimybę patirti, kaip svarbu gebėti savo mintis, argumentus, pasiūlymus perteikti ne tik gimtąja, bet ir užsienio, šiuo atveju, anglų kalba. Pasak projekte dalyvavusių kalbinukų, 5 dienos su kitų šalių bendraamžiais prilygsta mėnesio anglų kalbos praktikos pamokoms.

Į kitą projekto dalyvių susitikimą rudenį Grenlandijoje vyks 9 kalbinukai ir 2 lydintys mokytojai.

   

Trečiojo susitikimo Grenlandijoje 2016 m. spalio mėn. akimirkos:

KELIONĖ Į EGZOTINĘ GRENLANDIJĄ PASKATINO Į PASAULĮ ŽVELGTI KITAIP

 

Pirmadienį, spalio 10 d., Kalbų mokyklos mokinės: Eitvilė, Gedmantė, Radvilė, Miglė, Fausta, Ugnė, Evelina, Emilija ir Urtė, draugams ir mokytojams pristatė projekto Nordplus Junior “YTCA” veiklas, kurias įgyvendino Grenlandijoje rugsėjo 16-26 dienomis. Į projekto susitikimą šios 9 Kalbų mokyklos mokinės vyko kartu su Kalbų mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, lietuvių kalbos mokytoja-eksperte Dalia Kasteckaite ir anglų kalbos mokytoja metodininke Izolina Kriščiūniene.

Kalbų mokyklos mokinės Miglės Stogevičiūtės įspūdžiai iš Grenlandijos:

„Buvo be galo įdomu! Pirmą kartą skridau taip toli, pirmą kartą buvau užsienyje taip ilgai, pirmą kartą mačiau Šiaurės pašvaistę, ragavau banginio mėsos ir gyvenau kaip niekad savarankiškai. Susidraugavau su daugybe grenlandų ir švedų, bendravau su jau pažįstamais latviukais ir grenlandėmis, kurios gyveno pas mane Lietuvoje, ir per tas 10 dienų buvau labai laiminga. Pailsėjau nuo interneto (kitos išeities neturėjau), gavau progą apsirengti tradiciniais grenlandų drabužiais ir visą savaitę bendrauti angliškai. Man labai patiko miestelis ir patys žmonės, nors ir nelabai organizuoti, bet labai draugiški. Taip pat man labai patiko mokykla – jos interjeras, patalpos, atmosfera. Dalyvaudama veiklose šiek tiek sužinojau filmo kūrimo ir redagavimo paslapčių bei gan daug apie Sisimiuto bei Lietuvos vandens sistemą.

Grenlandija man paliko labai didelį ir gerą įspūdį, ir labai norėčiau dar kartą ją aplankyti. O šio projekto dėka, jei kada dar ir teks lankytis tam krašte, turėsiu nemažai pažįstamų ir priimti pasiruošusią Anes šeimą. Jei galėčiau, visą šią kelionę dar ne kartą pakartočiau.“

Visos Grenlandiją aplankiusios mokinės pritaria Miglės mintims ir dėkoja projektų koordinatorei Ievai Brazauskaitei Zubavičienei ir mokyklos vadovams už suteiktą galimybę pamatyti pasaulį, patobulinti anglų kalbos žinias ir bendravimo įgūdžius bei aplankyti egzotines šalis.

   

Ketvirtojo susitikimo Latvijoje 2017 m. vasario-kovo mėn. akimirkos:

AKTYVI IR SĖKMINGA PROJEKTINĖ VEIKLA

XXI amžiuje vis labiau išryškėja kiekvienos mokyklos siekis tapti tarptautiškumo strategiją plėtojančia institucija: ieškoma partnerių bendrai mokinių ir mokytojų veiklai kitose šalyse, tobulinamos mokytojų kompetencijos tarptautinėje plotmėje. Kėdainių kalbų mokykla džiaugiasi galėdama įsilieti į tarptautinius Švietimo mainų paramos fondo inicijuojamus projektus (Erasmus+, Nordplus) ir tarptautinę veiklą laiko vienu iš prioritetų.

2016 m. kartu su kolegomis iš Latvijos, Portugalijos ir Anglijos baigėme įgyvendinti Erasmus+ projektą „Z kartos kalbų mokymas“, kurio metu minėtų šalių mokytojai dalijosi įvairių kalbų mokymo metodų taikymo patirtimi, sėmėsi žinių vieni iš kitų, rengė bendras metodikas, mokant anglų kalbos įvairaus amžiaus mokinius. Šio tarptautinio projekto biudžetą sudarė 11 015 Eur.

Kitas, baigiamas įgyvendinti tarptautinis projektas, buvo skirtas mokiniams. 14–17 metų jaunuoliai iš Latvijos, Švedijos, Grenlandijos ir Lietuvos dalyvavo projekte „Veiklus jaunimas priima iššūkius“, kurio tikslas – partnerinių mokyklų mokiniams leisti „patirti“ kiekvienos šalies paauglio gyvenimą: paanalizuoti, palyginti paauglio laisvalaikio praleidimo formas, šalių ekonomiką, ekologiją, kultūrą, muziką ir pan. Šio projekto biudžetą sudarė 130 560 Eur, jame dalyvavo 32 Kalbų mokyklos programų mokiniai ir apie 80 minėtų šalių paauglių. Pirmajame susitikime Švedijoje mokiniai susipažino, atliko įvairias užduotis, skirtas bendravimui ir bendradarbiavimui, džiaugėsi žiemos pramogomis. Lietuvoje gvildeno ekonomikos temą, bandydami suorganizuoti virtualų muzikos festivalį ar pasiūlyti fosfogipso panaudojimo idėjų. Egzotinėje Grenlandijoje mokiniai vykdė įvairias užduotis, susijusias su ekologija. Paskutiniame projekto dalyvių susitikime Latvijoje projekto paaugliai bandė įsivaizduoti Europos pilietį po keliasdešimt metų, dainavo dainas kitų šalių kalbomis…

Džiugu, kad tiek patys projekto dalyviai, tiek jų tėveliai tvirtai įsitikinę, kad tarptautinė projektinė veikla duoda didelę pridėtinę vertę. Keletas jų įspūdžių.

Projekto dalyvė Miglė Stogevičiūtė, dalyvavusi veiklose Švedijoje, Grenlandijoje ir Lietuvoje:

,,Buvo be galo įdomu! Pirmą kartą skridau taip toli, pirmą kartą buvau užsienyje taip ilgai, pirmą kartą mačiau Šiaurės pašvaistę, ragavau banginio mėsos ir gyvenau kaip niekad savarankiškai. Susidraugavau su daugybe grenlandų ir švedų. Pailsėjau nuo interneto (kitos išeities neturėjau), gavau progą apsirengti tradiciniais grenlandų drabužiais ir visą savaitę bendrauti angliškai. Dalyvaudama veiklose sužinojau filmo kūrimo ir redagavimo paslapčių bei apie Grenlandijos ir Lietuvos vandens sistemą.“

Projekto dalyvė Urtė Šantaraitė, dalyvavusi veiklose Lietuvoje, Grenlandijoje ir Latvijoje:

,,Labiausiai patiko laikas, praleistas mokyklose, nes artimiau susipažinau su mokiniais iš kitų šalių ir daugiau sužinojau apie tų šalių, kuriose jie gyvena, privalumus. Projektas suteikė man didesnio pasitikėjimo savimi, supratau, kad ir be šeimos galiu keliauti ir patirti neįkainojamų įspūdžių. Net nesvajojau, kad kada nors aplankysiu tokią šaltą ir tolimą Grenlandiją.“

Projekto dalyvės Saulės, dalyvavusios veiklose Švedijoje, Lietuvoje ir Latvijoje, tėtis Nerijus Leikus:

,,Dukra jaučiasi „laisviau“, kai reikia kalbėti angliškai, praturtėjo jos žodynas; labiau susidraugavo su Kalbų mokyklą lankančiais mokiniais, įsigijo draugų Latvijoje, Švedijoje (planuoja vėl savo iniciatyva susitikti), o tai plečia tarpkultūrinį bendravimą, kurio taip trūksta mums, lietuviams, ypač mokiniams. Mums, tėvams, dukros anglų kalbos lavinimas, kelionės beveik nekainavo, o tai irgi labai džiugina…“

Projekto dalyvių Eitvilės ir Gedmantės, dalyvavusių visose veiklose, mama Linalda Mickevičienė:

,,Džiaugiuosi, kad Kalbų mokyklos mokytojai parengė šį projektą ir į jį įtraukė Kalbų mokyklos mokinius. Kalbinukams projektas suteikė ne tik galimybę tobulinti anglų kalbą, bet ir pakeliauti po kitas šalis, pažinti kitų tautų kultūrą ir buitį, smagiai praleisti laiką bendraamžių būryje. Projektas – puiki gyvenimo mokykla: jis išmokė orientuotis įvairiose situacijose ir priimti savarankiškus sprendimus“.

Mokyklos bendruomenė neabejoja projekto nauda mokiniams, kadangi bendraudami ir bendradarbiaudami su tarptautiniais partneriais mokiniai įgyja naujų, įvairiapusių kompetencijų platesniame sociokultūriniame kontekste, patobulina esamus kalbinius gebėjimus, plėtoja asmenines kompetencijas, ir tai jį motyvuoja siekti savo tikslų. Džiaugiamės įvykdytais pirmaisiais tarptautiniais projektais ir tikimės, kad užsimezgę bendradarbiavimo saitai leis parengti ne vieną įdomų ir patrauklų projektą.